Вітаю на своєму блозі! Я вчитель англійської мови, працюю в школі №143 понад 10 років. Метою створення цьго блогу є обмін досвідом, спілкування з учнями і їх батьками. Сподіваюсь, що ви знайдете для себе дещо цікаве і корисне.
Сьогодні я пропоную вашій увазі розробку уроку на тему ''Традиції харчування в Британії.''
Тема: Їжа в Британії. Структури ‘There is …, There are…’
Сьогодні я пропоную вашій увазі розробку уроку на тему ''Традиції харчування в Британії.''
Тема: Їжа в Британії. Структури ‘There is …, There are…’
Тип
уроку: комбінований.
Мета:
–
поширювати словниковий запас учнів з
теми
“Їжа в Британії ” на основі тексту для аудіювання;
– тренувати у веденні бесіди за змістом почутого,
прочитаного;
– вчити складати діалоги на задану тематику з урахуванням
граматичних структур ‘ There is …, There are…’;
– розвивати інтерес до учбово-пізнавальної діяльності на
англійській мові, розвивати логіку, увагу, пам’ять, діалогічне мовлення, творче
мислення учнів, уміння відстоювати свою точку зору;
– формувати поважне ставлення до захоплень однолітків і
точки зору інших.
Дидактичний
матеріал:
- Таблиці
для перевірки знань лексичного матеріалу;
- Картки
для парної роботи і для роботи в групах;
- Відеоролик;
- Картка
з текстами;
- Речення
для роботи з деформованим текстом;
- Презентація
до теми;
Форми
роботи: індивідуальна, фронтальна, парна, групова.
Методи:
репродуктивний, продуктивний, частково –
творчий.
Хід
уроку:
1.
Організаційний
момент
T:
Good morning, children! Take your seats, please, and get ready for the lesson.
It’s very nice to see you. How are you today?
Pupils:
We are OK. Thank you.
T:
Look at the blackboard: What is our topic?
Today we’re
going to speak about English meals.
2.
Перевірка
домашнього завдання (поділ класу на групи)
T:
Choose a card and find your group.
2.1 Активізація
словникового запасу (робота в групах).
What do you eat during the day?
For breakfast for
lunch for dinner for supper
P:
We eat … for breakfast.
T:
Do you like cooking? Where do you cook?
What do you do when you cook?
P: We bake, peel, pour, boil, fry and chop.
Bake peel
pour boil fry chop
Bread potato tea rice meat onion
Biscuits carrot coffee pasta eggs pepper
3.Основна
частина
3.1 Робота
з текстом
Read
and complete the text with the words from the box.
Packed lunch Chips Roll
Lemonade Tea Meals
Chicken Lunch Marmalade
Milk Cup Plate
Breakfast Eggs
English meals
English people usually have four… (1) during the day:
breakfast, lunch, tea, dinner or supper.
At about 8 o’clock in the morning people have… (2) .
They eat porridge or cornflakes with… (3) or sugar, fried or boiled…(4) with
bacon, bread and butter or toast with…
(5) or jam and a …(6) of tea.
At 11 o’clock the English have …(7). They like to eat
fish and …(8), potatoes, beans, carrots, cabbage, or peas. People usually drink
tea, coffee, juice or …(9). Schoolchildren have their lunch in the school
canteen. Some children bring their …(10) with sandwiches and fruit.
At about 5 o’clock the English have …(11) with milk,
cake or a ...(12) with jam.
The English have dinner or supper at 7 o’clock. People
usually have a …(13) of soup, meat or …(14) with vegetables, ice cream or an
apple pie.
3.2 Aудіювання і перевірка тексту
Listen
and check
3.3
Фронтальне опитування
Agree
or disagree
English people usually have three meals during the
day.
People have breakfast at about 9 o’clock.
Many people have lunch at 12 o’clock.
Schoolchildren have their lunch at home.
Schoolchildren don’t bring their packed lunch to
school.
People usually have a plate of soup, meat or chicken
with vegetables, ice cream or an apple pie.
3.4 Фіз. Хвилинка
If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, stomp your feet. If you're happy and you know it, stomp your feet. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, stomp your feet. If you're happy and you know it, nod your head. If you're happy and you know it, nod your head. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, nod your head. If you're happy and you know it, turn around. If you're happy and you know it, turn around. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, turn around. If you're happy and you know it, say we are, we are. If you're happy and you know it, say we are, we are. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, say we are, we are.
3.5 Работа з граматичним матеріалом (робота в парах)
T: Ask your neighbour ‘What is there in his\her fridge?’
Is there any...? Yes,
there is\No there isn`t.
Are there any...? Yes,
there are\No there aren`t.
Show your fridges to each other and answer ‘What is there in the
fridge?’
4.
Узагальнення
і систематизація ЗУН учнів.
4.1
Робота
в групах (Діти отримують
по пакету з реченнями і в групі складають рецепти)
1. Boiled
potato
Take 3 or 4 potatoes.
Wash and peel potatoes.
Put potatoes into water and salt.
Get water out and add butter.
Enjoy your meal.
2.
Chicken
soup
Cook some pieces of meat.
Peel and slice potatoes.
Chop an onion, a carrot and greens.
Put potatoes into the saucepan and boil with meat.
Add some salt and greens.
Enjoy your meal.
5.
Заключна частина
5.1
Підведення підсумків урок.
T: In conclusion, I’d like to say that
it’s very interesting to cook. Did you like our lesson?
5.2
Домашнє завдання(скласти порівняльну таблицю “ What do English and Ukrainian people eat?’’)
English people Ukrainian
people
Breakfast
Lunch
Tea
(dinner)
Dinner
(supper)
Очень хороший и познавательный урок.Спасибо Ольге Игоревне и всем участникам .
ОтветитьУдалитьДякую за цікавий матеріал. Обов'язково дещо використаю.
ОтветитьУдалить